När som helst nu ❤

I måndags gick vi in i vecka 38. Bebisen är färdigbakad och varmt välkommen ut! Snälla, stanna inte där inne amltför länge, det börjar bli tungt 😅 
Förra måndagennvar jag på tillväxt-ul. Jag har hela graviditeten känt på mig att även detta blir en stor bebis. Men bm har trott tvärtom eftersom sf-måttet är under normalkurvan och magen är inte så stor. Lovis vägde 4390 gram när hon föddes i vecka 38+5 så jag tror att det kan bli liknande vikt på denna.
Mycket riktigt, förra måndagen, vecka 36+0, beräknades bebisen väga 3200 gram. De växer ca 200 gram/vecka vilket innebär ca 4000 gram vid fulltid. Ska tillbaka om en vecka och göra ett till ul för att se om bebisen accelererat mer i vikt eller håller sig till 4000 gram. Är ju inte särskilt sugen på att gå över tiden 2 veckor om den beräknas hamna runt 5 kg 😂😷🙈 

Men det blir nog bra tillslut, hur det än blir. Bara barnet är friskt! Skulle vara skönt att slippa kejsarsnitt denna gång, återhämtningen var lång för mig sist. Håller tummarna men vågar inte hoppas på för mycket. 

Dags att göra sig redo och väcka skruttan så vi hinner till förskolan :) 
Ha det najs! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0