winter is coming

Nu snöar det här!
Inte för att jag kan njuta av det direkt. Både jag och Lukas är förkylda... Han är så täppt i nösab att han knappt kan ligga ner. Får sova i famnen eller i sele. Jag är snuvig och har ont i halsen. Igen!? Jag vart ju nyss frisk känns det som. 
Tack och lov mår Lovis bra. 

Vi misstänker även att Lukas är mjölkintolerant. Han har haft koliksymptom sen ca 3 veckor tillbaka. Skrikit i timmar varje kväll. Fram tills för en vecka sen då jag vart desperat och testade att ge honom mjölkfri ersättning. Han vart bättre på bara några dagar! Så nu äter jag mjölkfri kost och vi ger lite mjölkfri ersättning. Han tycler inte om ersättningen så mycket, den luktar verkligen urk! Så jag förstår honom. Men nu när jag ibte ätit nån mjölk alls på flera dagar så vågar jag amma igen och han verkar nöjd. Stackars lilla skrutt, inte kul med ont i magen 😩 

Igår var båda barnen på läkarkoll på bvc. 18 månaders koll för Lovis, hon fick vaccin. Drt tyckte hon inte var så kul men hon gjorde det bra :) idag har hon pekat på sitt plåster på låret och sett bekymrad ut :P 
Lukas växer massor! Nu har han precis passerat 5 kg och närmar sig syrrans kurva 😅

Nu hoppas jag att förkylningen släpper snart, så man orkar med vardagen igen. 
Ha det najs ute i snön!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0