Snart blir vi med hiss!

Finally! 
Vi har letat nytt boende både via Gavlegårdarna och haft koll på hemnet, även andra mindre hyresvärdar. Dessa tre trappor med krånglig port och svåra trappor blev krångligare än vi hade tänkt. Cykelförrådets dörr är för smal för att vagnen ska komma ut genom den, knappt så man kommer igenom den med en cykel. Att bära vagnen i två delar och med bebis är inte det värsta utan det är att man knappt får plats nere vid porten och får man möte är det krångligare ändå. Till råga påkallat så har grannen ställt sin syskonvagn nere innanför porten så det gör inte saken bättre direkt. Jag skulle aldrig våga ställa vagnen där, snor någon den så skulle jag känna mig handikappad. 

Så, nu har vi alltså hittat en ny lägenhet! :) Den duger fint tills vi hittar ett radhus eller liknande där vi kan stadga oss en längre tid. Vill kunna kolla efter en bostadsrätt i lugn och ro sen, och inte känna att vi måste hitta nåt. Nu var vi lite ner desperata eftersom det är så krångligt med vagn och bebis, även om det ändå fungerat hyfsat.
 
Det är en trea så vi får ett rum mer än vi har nu, det får bli Lovis rum även om hon förmodligen kommer sova i vårt rum sålänge hon ammar på natten. Sen är det inglasad balkong, större sovrum, större kök och större vardagsrum. Tvättmaskin ingick, annars hade vi tänkt köpa en egen. Men det bästa av allt är nog att det finns hiss! 
Kommer bli himla skönt att kunna komma ut i friska luften på en minut, utan att behöva springa upp för tre trappor minst två gånger, med händerna fulla av grejer. :P 
Så vi blir kvar på Brynäs ett tag till :) 1:a november får vi nycklarna så det blir lagom till jul. 


I måndags fick jag äntligen lite tid till att träna igen! :D Har känt sånt sug efter gymet så det kändes otroligt skönt! Först hade jag en gyminstruktion, skönt att vara tillbaka i "uniformen" igen, sen körde jag ett pass själv i gymmet. Testade lite vad kroppen pallar med och lekte lite grann. Har tappat en del, mest bål och magmuskler, men blev ändå förvånad att det gick såpass bra som det gjorde. :) 

Nu ska jag vika all ren tvätt och tömma diskmaskinen medans skruttan sover :) 
Ha det najs! 
Malin
2014-09-05 @ 19:50:03
URL: http://malinshus.wordpress.com

Wohooo förstå så skönt det kommer bli!!!
Kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0