Slut på kaffe!

Oj herregud! Idag tog kaffet slut och vi har inte hunnit till affären... Hur ska nu detta gå imorn? :O 
Tur vi har nespresso-maskinen, men det blir så små koppar. Gott är det men jag vill ha en stooor kopp på morgonen :P

I torsdags hämtade vi nycklarna till lägenheten! :D var dit och kikade en snabbis och blev förvånad över att så mycket skador från katterna var kvar... Rivmärken och trasiga tapeter som skulle vara åtgärdade. Visst, de var fixade på ett ställe i sovrummet men då var mönsterpassningen inte alls bra... :( 
Kan störa ihjäl mig på sånt! 
Så idag pratade jag med förvaltaren och vi kommer att få det åtgärdat. Var till gavlis på förmiddagen med syrran medans Albin jobbade. Sen gick vi till lägenheten och började fixa den gräsliga fondväggen i vardagsrummet. Köpte tapeter igår och alla tillbehör som behövs. Spännande att testa på att tapetsera! Har aldrig gjort det förr och inte velat heller, eller inte vågat snarare. Men nu så! 

Vi skrapade bort skarvar, slipade och spacklade. Blev klar sent på eftermiddagen och imorn är det bara lite spackel kvar att slipa bort sen dags att tapetsera! :D
Lovis har hängt med oss i lägenheten och Mirjam pysslade om henne medans jag fixade väggen. Flöt på rätt bra. När skruttan sov så hjälpte syrran mig istället. 
Imorn kommer svärmor och ska assistera mig med tapetseringen. Hade hon inte haft två frakturer i axeln så hade hon hjälpt till, men det här blir nog också bra. :) 

Resultatet kommer senare! ;)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0