Flyttkaos...

Jahaja, inget ont som inte har nåt gott med sig. Kanske får vi skjuta fram flytten ytterligare en vecka, iallafall tills vi kan sova i nya lägenheten. Denna vecka ska se som sagt lägga nya golv i hallen och sovrummen, därför blev det framskjutet en vecka. Men nu ringde de och sa att i början av nästa vecka kommer de och slipar parketten i vardagsrummet. 
Sååååå, då blir det svårt att flytta in innan golvet är klart, eftersom vi inte får ha nå möbler i vardagsrummet när de slipar. Frågan är ju om vi kan köra dit soffan och ha den i ett annat rum sålänge, den är över 3 meter bred så det är frågan om det funkar.
Sen ska de ju tapetsera om också, men vi vet inte när... Så får hoppas att det tajmas in bra så vi inte lär flytta möblerna fram och tillbaka mellan alla rummen... Aja blir nog bra tillslut! :)

Sedan lördag bor vi nu hos Albins föräldrar ett tag, så vi slipper ha skruttan i allt kaos och kartonger. I lördags var Mirjam och Emil barnvakt åt Lovis medans vi packade, tvättade och körde över nästan hela köket till nya lägenheten. Fick väldigt mycket gjort och eftersom inget ska åtgärdas i nya köket så kan vi börja med att flytta in där. 

Igår var det fars dag och Lovis gav en liten nalle i present till Albin. Sen fick de två tillbringa nästan hela dagen ihop medans jag var på GIF-matchen och sen jobbade 4 timmar på Friskis. Alla Friskis-folk var på event i Sthlm så jag fick hoppa in i receptionen några timmar. 
Matchen vart ett bra avslut på denna säsong! Allsvenskan 2015 på ny arena!! :D
Så Albin och Lovis hade en mysig dag ihop, jag blir så glad av att de är så mysiga ihop och att han verkligen vill ha sin egen tid med henne. Självklart vill väl alla pappor det, men att just se det känns bara så himla bra! ❤️ 
Jag själv firade min pappa på matchen, han fick en kopp kaffe :) Present fick han tidigare, en GIF-halsduk, eftersom vi hoppades på att det inte skulle bli fler matcher för i år, innan det blev klart att det skulle bli kvalmatcher. 

Nu sover skruttan i vagnen och jag går i myskläder fortfarande. Efter lunch ska jag och svärmor ta en prommis till Rusta sen en sväng till lägenheten. Ska köpa olja så jag kan passa på att slipa och olja in köksbordet denna vecka :) 
Ha det najs alla glada! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0