Jordens undergång?

Näe, jorden gick inte under idag, trots att det är 21 december 2012. Iofs är det nästan en timme kör på dagen. :p

I onsdags var jag ledig och då var det dags att ta ett sista farväl av mormor. Vi åkte upp till Alfta på förmiddagen, ställde iordning i lokalen och förberedde fikat. Sen åt vi lunch innan vi gick till kyrkan.
Jag är väldigt sällan i kyrkan men det kändes respektfullt och fint med begravning i en kyrka. Den jag vart på tidigare var inte i en kyrka utan vid krematoriet.
Prästen sa väldigt fina ord om mormor och lyfte fram den människa hon var innan hon blev sjuk i Alzheimers. Det var en fin stund i kyrkan. Jobbigt såklart, men det är en del i sorgen på nåt sätt.
Efteråt kändes det bättre och under fikat var det en trevlig stämning där prästen läste upp brev från släktingar som inte kunde vara på plats.

Vila i frid nu mormor, dina sista år var svåra och jag vet att du har det bättre nu utan smärta och lidande. Det känns bara så orättvist att du skulle bli sjuk så tidigt och att det skulle gå så fort, du skulle ha haft många fina år till.
Hoppas du får träffa min morfar nu och kan hälsa han från mig. Jag önskar att jag hade fått träffa och lära känna honom i livet.
<3

--------------------------

Igår var det syrrans födelsedag. Snacka om kontraster. Begravning ena dagen, kalas nästa. Vi fikade hos henne med familj och släkt. :) det var trevligt, och gott. :P
Jag hann med ett pass i gymmet innan hennes kalas. Körde lite frivändningar och marklyft. Märktes att jag inte tränat på nästan 2 veckor. :P har verkligen inte hunnit.

Idag har jag jobbat ingen. Nu är det julrush! Full fart och massa folk. Ibland är det lugnt en stund och då hinner man bara börja fixa i butiken innan det smäller till igen :P Kul med lite puls på jobbet. ;)

Min stackars älskling har vart sjuk hela veckan och igår morse konstaterade vi att han fått vattkoppor! Usch, det ser inte skönt ut. Plågsamt. Får se hur julafton blir, huvudsaken jag får vara med Albin. Sen om vi blir hemma för att han är sjuk gör inte mig något. :)

Nä, nu ska jag krypa ner, jobb hela helgen är det som gäller! Ledig julafton sen är det full fart igen. ;)

Ha det najs! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0