Förträngda minnen? :/

EFter allt som varit nu så har det kommit upp massa gamla känslor och minnen sen jag var liten, framförallt från mina föräldrars skilsmässa som skedde när jag var 8 år.
Det läskigaste är att jag kommit på att jag inte minns flera månader av det! Jag kommer ihåg exakt hur det gick till när pappa berättade för mig och syrran. Sen kommer jag inte ihåg nåt mer av den dagen förutom att jag vakna på natten av att de bråka. Men bråket har jag bara en kort minnesbild från, sen är det svart.
Jag kommer inte ihåg nånting om hur det var att bo kvar i huset efter det, jag vet bara att vi bytte sovrum. Enda minnet jag har från huset under den tiden är att mamma berättar att vi ska flytta till lägenhet och därför inte kan ha kvar min älskade katt, Tussan. Jag blev så himla ledsen och arg, tog Tussan och slängde mig i sängen och var helt förstörd.
Jag vet inte när vi flyttade därifrån men det borde ha varit mot sommaren. Alltså bodde vi där i typ ett halvår? Det jag också minns är när jag opererade bort halsmandlarna, men bilderna därifrån utspelar sig bara på sjukhuset och hos min moster efteråt. Jag bodde hos henne några dagar för att återhämta mig efter operationen, och hon var ändå hemma med Jonathan då, han var inte ens ett år då.
Jag minns att vi fick träffa pappa i hans nya lägenhet, men när var det? Jag minns att vi var glada att träffa honom, jag minnns att vi åt köttfärssås med makaroner som pappa lagat, det var gott. Men när var det? Jag kommer ihåg första gången vi träffa Kim, vi tyckte om henne då. Sen ändrades uppfattningen, förmodligen för att det kändes som ett svek mot mamma om jag tyckte om pappas nya.
Jag minns när mamma berättade att hon träffat Kjell. Det berättade hon i huset.

Men varför kan jag inte minnas nåt av tiden då vi bodde 3 stycken i huset? Har jag förträngt det? Hur mådde jag då? Är det meningen att jag inte ska kunna minnas det eller ska jag försöka reda upp det? Är det meningen att jag ska ta itu med det nu när jag är äldre för att jag inte kunde hantera det då?

Ska kolla med resten av familjen vad de kommer ihåg och om de kan återberätta. Är det bara jag som inte kommer ihåg? Det här är läskigt...

Skönt att skriva av sig om det och få ord på de konstiga känslorna jag har just nu.
Någon som har varit med om nåt liknande?

------------------
Helt plötsligt har det börjat snöa igen, snön faller mjukt och fint. :) Ïgår var jag på unitmöte, har missat 2 ggr när jag var i Holland, så det behövdes verkligen. Kände mig upplyft och gladare när jag kom därifrån. Idag ska jag ha en klass och det gör mig alltid på bra humör, SPA-klass dessutom, ännu skojigare. :)
Ikväll tror jag att det är Holland - Ungern igen. :)

Ha en härlig dag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0