vårkänslor!

Våren är verkligen påväg! Visserligen är det lite gråare ute igen men vi har haft några sköna soliga dagar. Nya skor till Lovis och mig är inköpta och barnen har fått svalare mössor :)
Lukas mage har blivit bättre sedan läkaren ordinerade enbart ersättning (pepticate) i 3 veckor tills vi ska på återbesök. Men nu har det blivit bakslag med hans mage igen. Sedan ett par dagar tillbaka har hn varit förstoppad och får inte ur sig nåt. Ledsen och förtvivlad, stackars lilla älskling. 😢 läkaren ordinerade Laltulos om han skulle bli förstoppad och han har fått det sedan igår, men ännu ingen förbättring. Hoppas det vänder snart. ❤ 

I måndags var Albin ledig så jag passade på att ta mig ut på en liten springtur med nya dojjorna. Det gick inte så snabbt men jag är glad för att ha tagit mig iväg iallafall 😊 hade ingen mobil med, ingen tidtagning eller gps, bara jag och mig själv. Ska ta mig ut minst en gång till denna vecka så att jag snart kommer in i en bra vana. Idag var träningsvärken hemsk 😅 men tog en powerwalk med vagnen efter att jag lämnat Lovis på förskolan. Efter det kändes det bättre i benen igen 😄 

Förra veckan var vi hemma i princip från helgen till torsdag (skärtorsdagen)
Allt började på lördag natt när vi vaknade av att Lovis fick ett krupp-anfall. Hon hostade jättefort och det lät som en liten hes hund. Hon var livrädd och kunde knappt andas. Hög feber hade hon också och vi lyckades få i henne Alvedon.  Hon lugnade sig och andningen blev bättre men hon fick sova halvsittandes i Albins famn i soffan den natten. Hon hostade några dagar till och på måndagen kräktes hon så vi isolerade oss hemma i några dagar. Usch, man låg verkligen på helspänn följande nätter och var rädd att hon skulle få hostattacker igen men det blev lugnare för varje natt.  
Lagom till påsk blev hon bra igen och vi hälsade på Albins familj på helgen och firade med min syrra med familj och min mamma på söndagen. 
Den här veckan är hon som vanligt igen, och tillbaka på förskolan 😊

Lite bildbombning från senaste dagarna

Edwingax
2023-06-17 @ 20:46:52

User Profile - daisybell71 - Classifieds @ Boreal http://boreal.yclas.com/user/daisybell71 - Click here...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0