Hej mars! 😅

Jahaja, hĂ€r hĂ€nde det inte mycket 😂 livet rullar pĂ„ och dagarna springer förbi. Vad har hĂ€nt sen sist? En hel del faktiskt. Vi har haft sjukstuga hĂ€r hemma i omgĂ„ngar. I januari fick vi alla influensa en efter en. Fy sjutton vad risiga vi var... BĂ„de jag och Albin hade hög feber i flera dagar, men som tur var inte samtidigt. Barnen fick ocksĂ„ influensa, det var hemskt att se hur dĂ„ligt de mĂ„dde 😓 bĂ„da hade hög feber och Ă„t eller drack nĂ€stan ingenting 😔 bara lĂ„g och halvsov mest hela dagarna. NĂ€r vi vĂ€l var friska hade vi alla tappat vikt och var trötta. Sen Ă„kte vi pĂ„ tvĂ„ förkylningssvĂ€ngar till. 
SĂ„ det har blivit mycket hemmadagar hĂ€r. Nu Ă€r vi Ă€ntligen friska och har börjat Ă€ta upp oss igen. Jag har kĂ€nt mig helt utmĂ€rglad pĂ„ grund av viktnedgĂ„ng och sömnbristen sĂ„klart, amningen gör ju ocksĂ„ sitt för viktförlusten. Efter influensan vĂ€gde kag mindre Ă€n jag gjorde innan jag blev gravid med Lovis. KĂ€nde mig konstant hungrig och allmĂ€nt trött och utan energi. Nu Ă€ter vi bĂ€ttre och ska bygga upp immunförsvaret igen 👍 

Lukas mage Ă€r fortfarande inte helt bra 😔 hans kolikskrik försvann efter akupunkturen men han har fortfarande krĂ„nglig mage, blir förstoppad och uppblĂ„st, matvĂ€grar emellanĂ„t för att magen Ă€r proppfull. Stackars lilla bebis. NĂ€r jag fick influensa sinade mjölken sĂ„ dĂ„ fick han mjölkfri ersĂ€ttning ett par gĂ„nger, men ammade för det mesta. NĂ€r jag blev frisk ökade mjölken men vi fortsatte med ett mĂ„l ersĂ€ttning varje dag men magen blev bara sĂ€mre och sĂ€mre. Ändrade om till helamning och har gjort det i tvĂ„ veckor men magen Ă€r fortfarande inte i balans. De ska ju inte kunna blir förstoppade om de helammas? Dietisten pĂ„ barnkliniken tyckte vi skulle testa att jag utesluter Ă€gg i min kost men det har inte blivit nĂ„n skillnad. PĂ„ mĂ„ndag ska vi till lĂ€karen igen och kolla upp magen. Vill sĂ„ gĂ€rna att hans lilla mage ska fĂ„ mĂ„ bra! Trots allt Ă€r han ju Ă€ndĂ„ en charmig och glad liten bebis! 😍 

Idag har Albin och Lovis klippt sig. Jag och Lukas följde med till frissan. Det gick jĂ€ttebra och nu Ă€r Ă€ntligen hennes lugg jĂ€mn 😂 imorn Ă€r det min tur att klippa av det slitna lĂ„nga hĂ„ret! 😆 ska bli himla skönt! 

Nu ska jag förbereda min frukost till imorn bitti, chiapudding med hackade valnötter och torkade aprikoser 👍â˜ș och en macka som jag kan Ă€ta inatt samtidigt som Lukas Ă€ter. 

Ha det najs! 👊



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0