Ensam hemma

Stora tjejen är på förskolan och jag är här hemma, ensam. Skum känsla men samtidigt känns det väldigt bra. Förra veckan började inskolningen och allt har gått bra. Första dagarna hade hon svårt att sova middag, hon var alldeles för nyfiken. Men somnade i en vagn inne i vilorummet. Mot slutet av veckan gick det bättre. Nu somnar hon på sin madrass. :) jag trodde det skulle vara omöjligt eftersom hon är van att somna i spjälsängen, nu kan hon bara resa sig och börja leka men trots det har hon förstått att när det är sovatund så ska man sova 😃 
Hon har inte brytt sig så mycket om mig när vi varit där, oavsett om jag är med eller inte så leker hon på som vanligt. Hon verkar trygg med både de andra barnen och fröknarna. De är en liten grupp på 10 barn och 2 fröknar, alldeles perfekt för små barn. 

Både igår och idag har jag fått lämna henne och gått nästan direkt och sen hämtat henne vid 14. Hon vill inte följa med hem utan drar sig gärna kvar och blir arg när jag sätter henne o vagnen 😂🙈 ,en väl hemma är hon nöjd och glad igen. 

Vår stora tjej! Vart tog tiden vägen? När blev du så självständig? Det är så häftigt att se henne i en ny miljö och med nya människor, hur hon anpassar sig och tar för sig. Hon är otroligt trygg i sig själv och jag blir så himla stolt när jag ser hur bra hon klarar sig. ❤️❤️❤️

 Nu ska jag göra mig klar och plocka iordning lite, har hunnit med en skön dusch och fixat disken innan lunch. Jag har blivit tolfärkyld av dagisbacillerna så det var skönt att vila lite på förmiddagen också. Igår hann jag med massa nytta här hemma medans Lovis var på förskolan, kalkade ur kaffemaskinen, tvättade två maskiner tvätt och städade köket. 😊👍

Snart dags att hämta hem min skatt! ⭐️









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0