Är det på riktigt!?

Det har inte hänt på flera veckor, känns det som, men just nu sover båda barnen och jag sitter i soffan med min första/enda kopp kaffe för dagen! Vågar knappt tro det. 
I helgen hade jag ätit mjölkfritt i två veckor så det var dags att prova att äta lite mjölk igen för att se hur Lukas reagerade. På fredagen märkte vi ingen större skillnad förutom att han hade svårt att komma till ro under dagen. Men under lördagen och söndagen blev det värre, skriken kom tillbaka i korta stunder, otröstlig och verkade ha kramp i magen. På söndag kväll var han så förstoppad och uppblåst som en ballong så han bara skrek och skrek... Stackars lilla älskling 😔 

På måndag ringde BVC för att kolla hur det gått och hon konstaterade att han är känslig för komjölksprotein. Så återigen äter jag mjölkfritt. Men det har tagit hela veckan fram tills idag innan han är bra igen. Han har haft det jobbigt med magen men nu verkar det vara lite bättre, hoppas jag. Nu borde ju mjölken vara ute ur systemet. 

Jaa, de senaste veckorna har varit tuffa. Både för oss och barnen. Lukas har haft ont och varit otröstlig för det mesta. Han mådde bra under tiden jag åt mjölkfritt men då var jag förkyld istället. Lovis hade feber förra veckan från onsdag-lördag, förmodligen pga vaccinet. 
På nåt sätt har vi fått det att funka men livet omkring har liksom halkat efter. Vi har varit i vår lilla bubbla och försökt göra det så bra som det går. 
Nu känns det bättre och får vi flera såna hör dagar så kommer livet kännas underbart igen! ☺️

Ha det najs! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0