Denna värme...

Herregud! Sååå himla varmt ute! Termometern i köksfönstret visar 30 grader i skuggan, det är alltså inte bara termometern som är i skuggan utan hela den delen av byggnaden fram till eftermiddagen. Så det är riktigt varmt ute! Det innebär såklart att vår lägenhet är numera en bastu. Persiennerna är neddragna för att hålla ute värmen. Så fort det blir svalare ute än inne så öppnar vi upp alla fönster och hoppas på att det under bli svalare inne innan vi ska lägga oss. 
Stackars Lovis har det jobbigt i värmen. Även fast hon inte har kläder så blir hon lätt varm och svettig. Hon äter oftare än vanligt för att släcka törsten och sover oroligt. Inte så konstigt ioförsig, vi har samma problem. Har inte särskilt stor matlust men är mer törstig och trött. Alla hormoner i kroppen gör det hela ännu jobbigare. :P 
Hoppas på lite svalare dagar snart igen :) 

Förra veckan sov vi hos Albins föräldrar ett par nätter. Hans syster och Axel var också där på besök. Det blev som en liten semester men i samma stad :) jag har legat ute i solen en del, det var lite svalare de dagarna. Lovis sov gott i vagnen i skuggan där det fläktade skönt. Poolen stod redo men jag hade ingen lust att bada, vill inte riskera att få mjölkstockning. 

I lördags var jag på GIF-matchen. Första gången jag var ifrån Lovis en längre stund. Det kändes konstigt men jag visste att hon hade det bra med Albin. Han tyckte det var mysigt att få ha hela ansvaret med henne. :) skönt att det funkade bra. Men när jag kom hem igen verkade hon lite sur på mig, var lite kinkig och gnällig. Men det gick över efter att hon ammat och fått somna i min famn. :) 

Nu lär jag hämta ett stort glas vatten och ska vila lite i soffan bredvid lillskruttan. Ha det najs i värmen...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0