Grått nytt hår!

Ja, eller Gott Nytt År! :)

Nu har Axel och Katarina åkt hem till Stockholm... riktigt tomr här utan de... De var här i mer än en månad, supermysig och roligt. :) Idag, innan de åkte, så somna Axel i min famn, alldeles avslappnad och lugn, kanske hur mysigt som helst. :)
Efter att de åkt så började vi fixa lite. Har tagit det luggnt och fixat naglarna, har pyntat de med lite nagel-dekor-prylar som jag fick i julklapp :) Skojsigt! Gjorde om det 3 gr innan jag blev nöjd :P Så har jag sminkat mig och fixat håret. Hade inte så mkt kläder att välja bland, orkade inte åka hem och rota i garderoben, så tog det jag hade här hos Albin, det duger fint :)
Får se vad sista tiden det här året kommer att bestå av. Om nån timme åker jag och Albin till syrran, ska käka lite middag. Sen blir jag kvar där, får se hur Albin gör. Kanske möter upp han på krogen senare, kommer iallafall vara med varandra när klockan slår tolv :) Är sugen på att gå ut, så det lutar åt det ;)
Innan dess ska jag och syrran blanda drinkar :P ska köpa lite juicer och läskar och hitta på lite drinkar. Jag har ju en liter vodka från kryssningen ;) Det blir nog mumsigt!
Tänkte tillbaka lite på förra nyår, då var jag och Albin fortfarande inte "tillsammans", betedde oss som det, men vi hade inte kommit överens om det än. Men då var iaf första gången han kallade mig för "älskling" :) Iiiih, blev så glad! :P Dagen efter bestämde vi oss för att vi var tillsammans. :)


Här kommer lite nagel- och makeupbilder:

Sotat med svart och lila. Läpparna är inte målade, men de kommer ha ett aprikos-rosa, ljust läppstift och ett ljust glans ovanpå.

Så fixar du nyårsmakeupen:
- Börja med en eye primer, det gör att skuggorna sitter kvar bättre, inte lägger sig i veck och att färgen blir starkare.
- applicera en ljus skugga över hela ögonlocket, från fransarna till ögonbrynen.
- ta en mellanmörk färg, jag valde lila, och lägg den från fransarna upp till vecket som blir vid globlinjen, tona sedan uppåt.
- lägg en svart skugga från yttre ögonvrån och in längs med fransraden, mot mitten, tona även från yttre ögonvrån in mot glob-vecket. Lägg även svart skugga under ögon, under nedre fransraden.
- Applicera svart eyeliner, jag tog den svarta skuggan med en tunn, blöt pensel, så den blir som en flytande eyeliner.
- applicera två lager mascara, för mer dramatisk look.
- måla gärna brynen mörka eller svart, det kan se tokigt ut om brynen är för ljust målade när man lägger en festmakeup, även om de är ljusa i vanliga fall.
- sota ut och tona in alla skarpa kanter.



Ha ett gott slut och en härlig nyårsafton!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0