It's back...

Jahaja... Min migrän är tillbaka. Det började för ca sex år sedan, började få migrän rätt ofta och efter ett tag märkte jag att den var regelbunden och återkom ganska precis varannan vecka. Förmodligen hormoniell migrän, som kommer vid ägglossning och mens, enligt läkare och barnmorska. 
Under dessa år varna gört mig att leva med att jag har migrän varannan vecka och har hittat medicin som funkar. Den är receptfri och rätt dyr men det är värt varenda krona. 
Under graviditeten försvann migränen och har hållet sig borta efteråt också. Men förra veckan kom ett anfall igen. Problemet nu är att jag inte kan ta min vanliga medicin så ängel jag ammar. Får inte amma på 12 timmar efter att jag tagit medicinen. Som tur var hade vi några flaskor utpumpad mjölk både i kylen och frysen för att spara tills på lördagen när jag skulle på fotboll. Men det är ju inte ofta vi har ett lager med mjölk hemma så det var tur. 

Idag träffade jag en läkare på hälsocentralen för att prata om hur jag ska göra och vad jag kan ta för medicin. Tråkigt nog så sa hon inget mer än vad jag själv hade läst på fass och googlat. Jag får fortsätta med medicinen som funkar men bara i riktiga nödfall. Ska försöka med alvedon och Ipren i första hand, som jag även gjort tidigare. Funkar inte så bra, har det väl brutit ut så är det bara zumatriptan eller zolmitriptan som funkar. 
Men... När jag väl lär ta medicin så får jag alltså inte amma på 12 timmar och den mjölk som pumpas ut ska kasseras. Så det blir till att ha ersättning hemma för nödfall och kanske frysa in mjölk. 

Tack och lov funkar det bra att ge flaska igen, var inga problem alls för mig att gå på fotboll i lördags, så Albin och Lovis fick mysa lite hemma ensamma :) 

Nu ska jag gå igenom hennes kläder och se vad vi behöver fylla på i nästa storlek. 

Ha det najs! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0