Städ- och bakdag! :)

Snart ska jag sätta igång med bakningen inför Albins födelsedag. Det blir schackrutor, som jag aldrig gjort tidigare, får se hur det går. Jag vet att de är goda iallafall, hos familjen Boberg får man alltid hembakta kakor i flera sorter och då är schackrutor en favorit! :) Så blir det mockarutor också. Men tårta köper vi, princesstårta från Princess. :)

Igår började vi med städningen, hann med en hel del men jag lär rensa bort alla mina sommarkläder. Satte upp kakeldekor i köket igår också, vi köpte det på Lagerhaus när vi hälsade på Katarina i Sthlm. :) Vi matchade det med nya tabletterna på köksbordet i samma mönster. Det blev riktigt bra och som ett nytt kök. :)

Bysse tror nog att han hjälper till att städa, men han rör bara runt alla grejer och flyttar sånt som är ivägen för honom. Vi brukar ha honom lös i vardagsrummet på morgnarna, då är det full fart! Han skuttar upp i soffan med rejäl fart och bara nuddar soffan för att flyga vidare upp på ryggstödet! Han är så gosig och hittar sina små ställen där han ligger och vilar sig och kollar läget. Så fort man skramlar med matskålen och fyller på mat så kommer han rusande mot buren igen och flyger in! Han är betingad att porslin-gnissel betyder mat. :)

Nu är det dags att sätta fart med dagens sysslor. Jag känner mig ovanligt pigg idag, somnade bra igår, har sovit bra och vaknade pigg när Albin väckte mig. :) Wihoo!

Ha det najs!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0