Sådärja!

Sitter och ser över hur förra träningsveckan såg ut. Har lite ont i knäna men tror inte det är någon fara. Denna veka hinner jag inte träna så mycket, det är massa annat som ska fixas. Men jag får ta det som det är, städning och bakning är ju också en typ av träning. :)

Förra veckan:
Måndag: Kondition i gymet
Tisdag: Powerwalk + Cirkelfys
Onsdag: Powerwalk + 5 km löpning
Torsdag: Spinning
Fredag: Vila
Lördag: Spinning
Söndag: Skivstångspass (=BodyPump)

Läste en intressant artikel igår i Aftonbladet (tror jag det var). Det handlade om migrän. Jag får ganska regelbundet migrän, typ varannan vecka. I undersökningen hade 91 personer med migränproblem delats upp i 3 grupper, ena provade läkemedel, andra gruppen provade avslappningsövningar och den tredje provade spinning. Det häftiga är att spinning hade den bästa effekten mot migrän! Jag antar att det är i förebyggande syfte för det går nog bara inte att köra spinning när man har migrän :P
Det låter positivt iallafall och jag läste detta igår, jag har redan kommit igång med spinning så det ska bli intressant att se om träningen har någon effekt på mina migränproblem. :)

Ha det najs!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0