Sommartid

Tänkte vara lite smart igår natt och ställa om klockan till sommartid innan vi la oss. Imorse skulle vi upp kl 7 och tvätta, och ville inte missa en timme på tvättiden för att vi glömt ställa om klockan. Så jag ställde fram den en timme.
När klockan ringde skuttade jag upp och klädde på mig. Albin kollade på sin klocka och sa att den bara är 5, och eftersom den inte är omställd så är klockan alltså 6. Vi kollade på datorn för säkerhetsskull, eftersom den ställer in rätt tid automatiskt. Klockan var bara 6...
Min mobil hade också ställt om sig automatiskt. Så vi fick sova en timme till.

I fredags var det våffeldagen! På morgonen kom Albin på att vi har ju inget våffeljärn, hur ska vi då kunna fira? Tack och lov hade hans föräldrar tänkt käka våfflor, så vi fick komma dit. :) Det blev lite matigare våfflor, en buffe med olika toppningar: lufttorkad skinka, lax, räkor, gräddfil med gräslok, guacamole och såklart grädde och sylt. Jag testade en med skinka och guacamole (eftersom jag inte äter lax och skaldjur) det var riktigt mumsigt! Käkade flera såna och avslutade med en vanlig, grädde och sylt.

Efter det åkte vi hem till pappa för att kolla fotboll. Det var Ungern-Holland, em-kval. Holland vann med 4-0! :) Det är bra för Sveriges del också, om de ska ha nån chans att vara med i em.

Igår var jag också förbi pappa en sväng, Texas var där också. :) Sen åkte jag och syrran till henne och förberedde pappas 50-årspresent! Han fyller 11 april. :)

Så nu är det sommartid. Najs!
Cicki
2011-03-27 @ 17:04:58
URL: http://echristineb.blogg.se/

Åh vad gott med våfflor :) Ska också prova lite matigare någon dag har jag tänkt.. verkar vara väldigt poulärt för tillfället




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0