Berg- och dalbana...

Nu känns det verkligen som en berg- och dalbana... inte bara på grund av förkylningen som blivit värre under natten, utan på grund av alla tankar och känslor.
Många gånger under dagarna börjar jag tänka om jag verkligen är rättvis när jag säger upp kontakten. Är det fel av mig att göra? Är det dumt och elakt? Är jag verkligen en svikare (som du tycker) när jag gör såhär?

Sen tänker jag på varför jag valt att göra så, alla år jag levt i tron om att du var den enda i världen som älskade mig. Du lärde mig att det var så. Jag trodde dig. Du hade mig i dina klor och jag gjorde allt du sa, jag gick över lik för att du skulle må bra, för att du skulle vara lycklig och för att du skulle älska mig.
Du visade inte att du älskade mig, eller så gjorde du det på ett väldigt konstigt sätt. Enligt dig så har du visat det mer än tillräckligt... Jag har trott att det är så man behandlar de man älskar, men förstår nu att så gör man bara inte mot andra!

Jag kan inte längre hjälpa dig, det har jag nog egentligen aldrig kunnat gjort. Allt som hänt har gått ut över mig. Jag måste läka mina egna sår nu, och du måste själv läka dina sår. Jag förstår att de är djupa, men det är bara du själv som kan läka de. Ingen annan kan göra det åt dig.
Jag lägger inte skulden på dig. Jag reagerade som ett barn gör i dessa lägen, en slags försvarsmekanism.

När jag tänker på allt positivt som kommer ur detta så är det alldeles underbart! Om det bara var en enda av de positiva effekterna som hade hänt, så hade det varit mer än tillräckligt för mig. Jag älskar mitt liv och det blir bara bättre och bättre.
Jag hoppas på att kunna träffa dig under trevliga omständigheter i framtiden, just nu fungerar inte det. Det är alldeles för många känslor som väcks i mig.

Så, nu har jag skrivit av mig lite om det. Känns skönt att få ord på en del känslor. Idag känner jag mig väldigt förkyld, så det var lite tur i oturen att min makeup-klass blev flyttad. I eftermiddag är det Gefle - Örebro! Efter det ska jag på ett möte igen, får se hur det går idag...

Ha en härlig söndag!
Bjuder på lite mysbilder från igår, hemma i soffan med Albin och kaninen. :)










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0