Återblick 2011

Imorn är det sista dagen på 2011. Det här året har verkligen varit en berg- och dalbana. Redan i januari var det både underbart och fruktansvärt. Jag och Albin fick besked om att vi fått lägenheten som vi ville ha! Vi började förbereda för flytt och allt kändes toppen. Samma månad gjorde jag mitt första besök hos kuratorn för att få ordning på all gammal skit och det som pågår. Det var mer känsloladdat än jag trodde... nyttigt men samtidigt skitjobbigt att bearbeta allt, saker som ligger kvar ända sen jag var liten. I februari vart flytten klar! Den måanden fyllde jag även år och såg fram emot att fira födelsedagen i nya lägenheten. Dagen innan min födelsedag åkte pappa och Kim ner till Holland för att opa/farfar blivit sämre i sin cancer... Det kändes inte roligt alls att fira födelsedagen då. :( Sen blev det mars. Den månaden har liksom försvunnit. Kommer bara ihåg att jag och Mirjam också åkte ner till Holland. När vi landat på flygplatsen ringde vår faster och berättade att han precis tagit sista andetaget, de hade hört en djup suck och sen var det över. Bilresan från flygplatsen hem till opa kändes som en evighet... Där möttes vi av mer släkt och en läkare. Läkaren var stiligt klädd i kavaj och det kändes trevligt. Opa låg i sängen och var fortfarande varm. Det kändes så overkligt. Sen tog det några dagar innan det blev begravning, ändå gick det rätt fort. Opa hade själv varit med och planerat begravningen och mottagningen efteråt. Det blev en mycket fin begravning, han kremerades så vi var i en liten sal på krematoriet. Det var många släktingar och vänner till honom där. Pappa och hans syster höll tal och emellan spelades låtar som opa valt ut. Fy sjutton vad det var jobbigt... det värsta är att se alla andra som är ledsna, framförallt familjen. Efter begravningen åkte vi till en restaurang med ett 30-tal personer. Där hade opa vart med och bestämt maten. Jag och kusinerna gjorde en sketch där jag spelade opa och de andra spelade vår oma och oss barnbarn. Vi fick fram hans härliga, positiva sidor och små grejer han hade för sig och hans typiska uttryck som alla kände igen. Det blev en bra stämning där. En tuff vecka i Holland, jag är glad att jag var med på begravningen och allt runt om. Det är jobbigt när man är mitt uppe i det, men efteråt känns det bra att ha bearbetat det ordentligt. I april fyllde pappa 50 år! :) Han fick två matchbiljetter av oss i släkten, till Ajax - Twente, säsongens sista match som även skulle bli avgörande! Han och Kim åkte, vi hade fixat flyg också. Ajax vann matchen och ligan! :) I maj blev jag kontaktperson åt en superhärlig tjej. :) Det känns jättekul och vi har skoj när vi träffas. Känns mest som en kul grej och inte alls som ett jobb. Samma månad visade jag intresse på Friskis för att bli värd. Så under sommaren gick jag värd-utbildningen med ett gäng andra. :) Sista dagarna i maj började jag jobba på moster Helenas jobb på Hotell och Restaurang Facket. Där jobbade jag ända till augusti, så ingen semester här inte. :) På midsommar åkte jag och Albin med moster och kusinerna på kryssning, härlgit att komma ifrån och bara ta det lugnt. :) Hann med två av sommarkvällarna i Gävle, den första var då E-type uppträdde, det var grymt! :) Jag, moster och hennes vän var ut efteråt, på Slick, där uppträdde han också. Snacka om bra liveartist! Den kvällen var riktigt grym. Vi var även på Linda Bengtzing men hon nådde inte upp till samma nivå. Mitt i sommaren tog jag också ett rejält snack med m. Hon verkade förstå och lovade att göra något åt det. Men redan dagen efter förstod jag att denne inte gjort ett dugg och verkligen inte fattade hur det låg till. Det gjorde att jag tog beslutet att inte ha någon kontakt med denne tills det blivit ändringar. Det är inte lätt att säga ifrån kontakten från en av sina närmaste, men det kändes nödvändigt. Jag hoppas det blir förändringar för såhär vill jag inte ha det... jag tar ingen mer skit. I augusti började jag värda på friskis. Superskoj! Har lärt känna flera nya roliga människor och kommit igång med min träning igen. 3-5 gånger i veckan har jag tränat sen dess. :) Ojoj, nu känns det som om all tid har försvunnit. Kommer knappt ihåg vad som hänt sedan dess. En helg var iallafall jag och Albin på besök hos hans syster och Axel i Stockholm. En riktig myshelg :) I december fick jag ett till jobb, på Pensionsmyndigheten, via Bemannia. Utbildning var i 3 veckor i Söderhamn. Igår arbetade jag första dagen på riktigt men allvaret drar igång i januari. Det var roligare än jag trodde och arbetakamraterna är skojiga. :) Som sagt, en riktig berg- och dalbana. Men kanske är det så att det måste vara lite uppförsbackar för att man ska rulla bättre i nedförsbackarna? Efter regnet kommer solen så det gäller att härda ut i de svåra stunderna. Allt är inte solsken just nu heller men jag har så mycket bra i mitt liv så det svåra får liksom hamna i bakgrunden. Allt blir bra till slut. :) Hakuna matata! Nu ska jag sätta lite afrt och förbereda mig för ett pass på gymmet innan jag ska värda på Friskis. :) Gott nytt år!! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0