Nu blir det djupt :P

Har filosoferat lite när jag spelat yatzy och kommit fram till många likheter mellan yatzy och livet.

Livet är som ett yatzy-spel.
Det är slumpen som avgör vem som vinner.
Siktar du på något stort kanske du missar många små poäng på vägen.
Jämför dig aldrig med din motspelare. Bakgrund, utbildning, karriär, pengar och familj har ingen betydelse.
Misstag ger erfarenheter. Motgång ger framgång.
Enligt statistiken så vinner man varannan gång, alltså måste man förlora många gånger för att vinna många gånger.
Den med mest poäng vinner, du kan alltså inte bara sikta på att få yatzy, du måste klara alla små delmoment som också ger poäng, för att du ska kunna vinna!
Skillnaden mellan en spelare som vunnit 1000 gånger och en som vunnit 10 gånger är att den som vunnit flest matcher (kommit längst) har även vågat satsa och förlorat fler matcher.
Men kom ihåg att det är fortfarande slumpen som avgör.



Haha, skojsigt :P
Det innebär ju att om det går dåligt i spelet/livet så kan man inte skylla ifrån sig, tärningarna påverkas ju inte av hur man mår, alltså kan inte livet påverkas av det heller? Det hjälper inte att klaga, tärningarna ger itne bättre resultat för det, enda skillnaden är att personen som klagar mår sämre och drar med andra ner.
"Det handlar inte om hur du har det, utan hur du tar det!"

Ja, det är kul att bli lite djup ibland :P
Nu sitter jag och dricker lite kaffe. Ska snart klä på mig och åka ner till SATS för att träna med Sofie. Sen blir det en team-träff över lunchen, på nian :) Får se vilka som kan komma med så kort varsel.
Sen ikväll blire lite jobb :)

Just ja, igår var Albin ute och övningskörde, så kom de och hämta upp mig. Han är duktig på att köra, tror att uppkörningen kommer gå kanon! Men precis som för mig är det teorin han är mest orolig för, det förstår jag, kluriga frågor :S

Nu får det vara nog, ha en bra dag, Daggis!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0